Όμιλος Δημοσιογραφίας
Νικολέτα Παπαδημητρίου
Εδώ είναι το μυστικό μας εργαστήρι, όπου ζωντανεύουν οι ιδέες του ομίλου δημοσιογραφίας! Κάθε νέο, κάθε ανακοίνωση, κάθε μικρή ή μεγάλη είδηση ανεβαίνει πρώτα εδώ!
Εδώ θα βρείτε:
-
Τις νεότερες εξελίξεις και δραστηριότητες του ομίλου
-
Τον προγραμματισμό των μαθημάτων και τις επόμενες αποστολές σας
-
Μικρές εκπλήξεις και μυστικά challenges για να δοκιμάσετε τις δεξιότητές σας
Στο “MediaKids Lab” οι ιδέες γίνονται λέξεις, εικόνες και ήχοι – όλα με τη σφραγίδα σας!
Λιγότερα
Εδώ είναι το μυστικό μας εργαστήρι, όπου ζωντανεύουν οι ιδέες του ομίλου δημοσιογραφίας! Κάθε νέο, κάθε ανακοίνωση, κάθε μικρή ή μεγάλη είδηση ανεβαίνει πρώτα εδώ!
Εδώ θα βρείτε:
-
Τις νεότερες εξελίξεις και δραστηριότητες του ομίλου
-
Τον προγραμματισμό των μαθημάτων και τις επόμενες αποστολές σας
-
Μικρές εκπλήξεις και μυστικά challenges για να δοκιμάσετε τις δεξιότητές σας
Στο “MediaKids Lab” οι ιδέες γίνονται λέξεις, εικόνες και ήχοι – όλα με τη σφραγίδα σας!
Εδώ είναι το μυστικό μας εργαστήρι, όπου ζωντανεύουν οι ιδέες του ομίλου δημοσιογραφίας! Κάθε νέο, κάθε ανακοίνωση, κάθε μικρή ή μεγάλη είδηση ανεβαίνει πρώτα εδώ!
Εδώ θα βρείτε:
-
Τις νεότερες εξελίξεις και δραστηριότητες του ομίλου
-
Τον προγραμματισμό των μαθημάτων και τις επόμενες αποστολές σας
-
Μικρές εκπλήξεις και μυστικά challenges για να δοκιμάσετε τις δεξιότητές σας
Στο “MediaKids Lab” οι ιδέες γίνονται λέξεις, εικόνες και ήχοι – όλα με τη σφραγίδα σας!
Περιγραφή:
Στο όγδοο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα εργαστούν σε δύο παράλληλες δράσεις, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου).
Μέρος της ομάδας θα συνεχίσει την ολοκλήρωση και επιμέλεια των άρθρων που θα αναρτηθούν στο School Press, προσθέτοντας εικόνες, πολυμέσα και τελικές διορθώσεις.
Παράλληλα, μια άλλη ομάδα μαθητών/τριών θα ασχοληθεί με τη δημιουργία ενός σύντομου ενημερωτικού podcast, στο οποίο θα παρουσιάζονται βασικά μηνύματα ευαισθητοποίησης. Θα δουλέψουν με έτοιμο ή προσαρμοσμένο σενάριο, θα πραγματοποιήσουν ηχογράφηση και θα εφαρμόσουν βασικές τεχνικές επεξεργασίας ήχου.
Στο τέλος του μαθήματος, θα έχουν ολοκληρωθεί είτε τα αντίστοιχα άρθρα είτε το πρώτο σχολικό podcast για τη συγκεκριμένη ημέρα.
Διδακτικοί Στόχοι:
Οι μαθητές/τριες να μπορούν:
-
Να ολοκληρώνουν και να διαμορφώνουν σωστά το άρθρο τους στο School Press (γραμματοσειρές, εικόνες, πολυμέσα).
-
Να κατανοούν τα βασικά στοιχεία ενός ενημερωτικού podcast.
-
Να συμμετέχουν στη συγγραφή ή προσαρμογή ενός σύντομου σεναρίου.
-
Να πραγματοποιούν ηχογράφηση σε ήσυχο περιβάλλον με καθαρό ήχο.
-
Να εφαρμόζουν βασικές τεχνικές επεξεργασίας ήχου (κοπή, βελτίωση ποιότητας, εισαγωγή ήπιου intro/outro).
-
Να συνεργάζονται σε ομάδες με διαφορετικούς ρόλους (συντάκτης άρθρου / δημιουργός podcast).
-
Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία μέσα από δημιουργικές δράσεις.
Περιγραφή:
Στο έκτο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα ξεκινήσουν τη δημιουργία ενός ειδικού δημοσιογραφικού αφιερώματος για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία τιμάται διεθνώς στις 3 Δεκεμβρίου.
Το αφιέρωμα θα περιλαμβάνει:
-
ένα σύντομο ομαδικό βίντεο με μηνύματα ευαισθητοποίησης
-
ατομικά άρθρα που θα προσεγγίζουν το θέμα από διαφορετικές οπτικές (π.χ. προσβασιμότητα στο σχολείο, παραδείγματα ατόμων που εμπνέουν, δικαιώματα ΑμεΑ, εμπειρίες, ιστορίες).
Οι μαθητές/τριες θα χωριστούν σε ομάδες, ώστε να προσομοιώσουν την πραγματική λειτουργία μιας συντακτικής ομάδας και μιας μικρής δημοσιογραφικής παραγωγής.
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία.
-
Να εξοικειωθούν με τη δημιουργία δημοσιογραφικού υλικού πολλαπλών μορφών (κείμενο + βίντεο).
-
Να μάθουν να οργανώνουν μια ομαδική παραγωγή βίντεο (σενάριο, ρόλοι, ηχογράφηση, λήψεις).
-
Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και ομαδικότητας.
-
Να σχεδιάσουν το προσχέδιο του προσωπικού τους άρθρου, επιλέγοντας θέμα και βασικά σημεία.
-
Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις έννοιες της προσβασιμότητας, της ισότητας και του σεβασμού της διαφορετικότητας.
Περιγραφή:
Στο πέμπτο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα ολοκληρώσουν τη δημοσίευση του προσωπικού τους άρθρου στο ηλεκτρονικό περιοδικό. Στόχος είναι να εξοικειωθούν με το περιβάλλον εργασίας της πλατφόρμας School Press, να μάθουν να προσθέτουν και να μορφοποιούν κείμενα, να επιλέγουν γραμματοσειρές, χρώματα και διατάξεις, καθώς και να ενσωματώνουν εικόνες στο άρθρο τους.
Οι μαθητές/τριες θα εφαρμόσουν όλες τις γνώσεις που απέκτησαν στα προηγούμενα μαθήματα: σύνταξη κειμένου, χρήση πολυμεσικού υλικού, επεξεργασία εικόνας με Pixlr και ενσωμάτωση όλων στο άρθρο, ώστε να παραχθεί ένα ολοκληρωμένο και οπτικά ελκυστικό αποτέλεσμα.
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με το περιβάλλον και τις λειτουργίες του School Press.
-
Να μάθουν να δημιουργούν και να μορφοποιούν άρθρα (γραμματοσειρές, χρώματα, διατάξεις).
-
Να μπορούν να ενσωματώνουν εικόνες και πολυμεσικό υλικό στα άρθρα τους.
-
Να ολοκληρώσουν τη δημοσίευση του προσωπικού τους άρθρου, συνδυάζοντας κείμενο και εικόνα σε ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα.
-
Να αναπτύξουν δεξιότητες αυτόνομης δημιουργίας περιεχομένου και ψηφιακής παρουσίασης.
Bίντεο με οδηγίες για το School Press ΕΔΩ
Περιγραφή:
Στο τέταρτο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν σε μια δημιουργική δραστηριότητα φωτογράφισης, στο πλαίσιο του άρθρου «Ποιοι κρύβονται πίσω από τις λέξεις». Αφού ληφθούν οι φωτογραφίες, θα πραγματοποιηθεί διαμοιρασμός τους στους υπολογιστές και οι μαθητές/τριες θα προχωρήσουν στην επεξεργασία τους με το διαδικτυακό πρόγραμμα Pixlr.
Συγκεκριμένα, θα αφαιρέσουν το φόντο (υπόβαθρο) της εικόνας, θα προσθέσουν ένα προκαθορισμένο φόντο και στη συνέχεια το banner του περιοδικού. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, οι εικόνες θα ενσωματωθούν στο άρθρο «Ποιοι κρύβονται πίσω από τις λέξεις», το οποίο θα παρουσιαστεί στο ηλεκτρονικό περιοδικό του Ομίλου.
Παράλληλα, οι μαθητές/τριες θα ολοκληρώσουν το προσωπικό τους άρθρο, θα το εμπλουτίσουν με πολυμεσικό υλικό (εικόνες, βίντεο, συνδέσμους) της επιλογής τους, θα το επεξεργαστούν και αναρτήσουν στην πλατφόρμα School Press.
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να εφαρμόσουν οι μαθητές/τριες τεχνικές επεξεργασίας εικόνας στο Pixlr (αφαίρεση και αντικατάσταση φόντου, προσθήκη banner).
-
Να εξοικειωθούν με τη συνδυαστική χρήση φωτογραφίας και γραπτού λόγου.
-
Να κατανοήσουν τη διαδικασία ενσωμάτωσης πολυμεσικού υλικού σε άρθρα του School Press.
-
Να αναπτύξουν αισθητική και δημιουργική σκέψη μέσα από τη σύνθεση εικόνας και κειμένου.
-
Να ολοκληρώσουν και να δημοσιεύσουν το προσωπικό τους άρθρο, ενισχύοντας την αίσθηση προσωπικής έκφρασης και συμμετοχής στο περιοδικό.
Περιγραφή:
Στο τρίτο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν και θα δημοσιεύσουν το πρώτο τους ολοκληρωμένο άρθρο στην πλατφόρμα School Press, επιλέγοντας το θέμα που τους/τις ενδιαφέρει. Κάθε άρθρο θα συνοδεύεται από μια εικόνα που θα έχουν επεξεργαστεί οι ίδιοι/ίδιες, χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό πρόγραμμα Pixlr.
Το Pixlr είναι ένα εύχρηστο και ισχυρό εργαλείο επεξεργασίας εικόνων, το οποίο ξεχωρίζει για το φιλικό και λειτουργικό του περιβάλλον καθώς και για την ταχύτητά του. Μέσα από τη δραστηριότητα, οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν τις βασικές δυνατότητες του προγράμματος και θα εξασκηθούν στη δημιουργική χρήση του.
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να γνωρίσουν οι μαθητές το διαδικτυακό πρόγραμμα Pixlr και τις δυνατότητές του.
-
Να μπορούν να αλλάζουν το μέγεθος μιας εικόνας.
-
Να αποκόπτουν (περικόπτουν) τμήματα της εικόνας που δεν επιθυμούν.
-
Να εξοικειωθούν με τη δημιουργική χρήση εικόνων στο πλαίσιο ενός ηλεκτρονικού άρθρου.
-
Να ολοκληρώσουν τη δημοσίευση του πρώτου τους άρθρου στο School Press, συνδυάζοντας λόγο και εικόνα.
Στο δεύτερο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν την πλατφόρμα School Press του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και θα εξοικειωθούν με τα βασικά εργαλεία δημιουργίας και ανάρτησης άρθρων.
Ως πρώτη δράση, θα αναλάβουν τη συγγραφή ενός άρθρου με στόχο τη γνωριμία των αναγνωστών με τη συντακτική ομάδα του περιοδικού. Στη συνέχεια, με βάση τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν και θα αναρτήσουν το πρώτο τους ατομικό άρθρο, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ηλεκτρονικού μας περιοδικού.
Διδακτικοί Στόχοι:
-
Να γνωρίσουν οι μαθητές την υπηρεσία School Press και τις δυνατότητές της.
-
Να κατανοήσουν τα βασικά στάδια δημιουργίας και δημοσίευσης ενός ηλεκτρονικού άρθρου.
-
Να εξοικειωθούν με την έννοια της συντακτικής ομάδας και τη συνεργατική συγγραφή.
-
Να εκφράσουν δημιουργικά τις ιδέες και τα ενδιαφέροντά τους μέσα από τη δημοσιογραφική γραφή.
-
Να αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης, συνεργασίας και υπεύθυνης διαδικτυακής παρουσίας.
Το ηλεκτρονικό μας περιοδικό
Ποιοι κρύβονται πίσω από τις λέξεις;
Οδηγός για τη χρήση του school press
Στο πρώτο μάθημα του Ομίλου Δημοσιογραφίας, οι μαθητές/τριες θα γνωριστούν μεταξύ τους, θα μάθουν τι είναι ειδήση και δημοσιογραφία, καθώς και τα βασικά είδη δημοσιογραφίας. Ακόμη, θα συμμετάσχουν σ΄ ένα μικρό παιχνίδι γνωριμίας, θα παρακολουθήσουν παρουσίαση για τα είδη δημοσιογραφίας και στο τέλος θα δημιουργήσουν την πρώτη τους σύντομη είδηση. Τέλος, μέσω ενός ερωτηματολογίου θα διαλέξουν με ποιο είδος περιεχομένου θα ήθελαν να ασχοληθούν.
Στόχοι Πρώτου Μαθήματος
-
Γνωριμία – Οι μαθητές/τριες γνωρίζονται μεταξύ τους και με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό.
-
Κατανόηση Βασικών Έννοιων – Τι είναι ειδήσεις, δημοσιογραφία και βασικά είδη δημοσιογραφίας.
-
Δημιουργικότητα – Δημιουργία μιας σύντομης είδησης.
-
Ανίχνευση Ενδιαφερόντων – Μέσω του ερωτηματολογίου, οι μαθητές διαλέγουν με ποιο είδος περιεχομένου θέλουν να ασχοληθούν.
-
Συνεργασία – Ενίσχυση ομαδικής συμμετοχής και έκφρασης ιδεών.
Παρουσίαση
Ερωτηματολόγιο
Συνεργατικό έγγραφο
Ψευδείς ειδήσεις
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -