Διάχυση καλών Πρακτικών Διδασκαλίας με τη χρήση ΤΠΕ (tpe)

Μανώλης Αργυρός

Περιγραφή

 

Διάχυση καλών Πρακτικών Διδασκαλίας με τη χρήση ΤΠΕ

 

Στο πλαίσιο των υπηρεσιακών καθηκόντων της, η Σύμβουλος Εκπαίδευσης της  Περιφέρειας Κυκλάδων, Κωνσταντία Καφαλούκου, οργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο για τους/τις εκπαιδευτικούς ΠΕ70 των Δημοτικών Σχολείων της Σύρου.

 

ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ & ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ


Εισηγητές : κ. Παναγιώτα Κουφοπούλου και κ. Μανώλης Αργυρός

1ο ερωτηματολόγιο

Παρουσίαση (Εισαγωγή, ChatGPT)

Παρουσίαση (Magic School, gamma, canva, quizziz)

2ο ερωτηματολόγιo    joinmyquiz.com    κωδικός : 6812 2865

 

Μοιραστείτε τις ιδέες σας

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΜΑΤΙΑ
Εισηγήτρια: κ. Μαρία Ιωσηφίδου

Παρουσίαση

Ενότητες

Δημιούργησε ένα [διάρκεια], [κατηγορία δραστηριότητας: π.χ., σχέδιο μαθήματος, δραστηριότητα, αξιολόγηση], για μαθητές [επίπεδο/τάξη] προκειμένου να διδάξεις [Μάθημα], [θέμα], σε τάξη [μέγεθος τάξης]. Ενσωμάτωσε [εκπαιδευτικό μοντέλο) και εναρμόνισε το με το [πλαίσιο].

Παράδειγμα

Δημιούργησε ένα σχέδιο μαθήματος, 50 λεπτών για μαθητές επιπέδου Β2 για τα Αγγλικά ως Ξένη Γλώσσα προκειμένου να διδάξεις τον Ενεστώτα Διαρκείας σε τάξη 15 μαθητών. Ενσωμάτωσε την Εξερευνητική Μάθηση και εναρμόνισε το με το CEFR.

Πάρε το ρόλο ενός δασκάλου. Εξήγησε το [επιστημονικό αντικείμενο ή την ιδέα] σε μαθητές [ηλικία ή περιγραφή των μαθητών] ετών σε περίπου [αριθμός] λέξεις. Η επεξήγηση σου να είναι με τρόπο κατατοπιστικό και διασκεδαστικό χρησιμοποιώντας μεταφορές, προσωποποίηση και αναλογίες. Κέντρισε τους το ενδιαφέρον κλείνοντας την επεξήγηση σου με μια ερώτηση.

Παράδειγμα

Πάρε το ρόλο ενός δασκάλου. Εξήγησε τι είναι ηλεκτρισμός σε μαθητές 11 ετών που δεν έχουν ξαναδιδαχθεί κάτι σχετικό σε περίπου 50 λέξεις. Η επεξήγηση σου να είναι με τρόπο κατατοπιστικό και διασκεδαστικό χρησιμοποιώντας μεταφορές, προσωποποίηση και αναλογίες. Κέντρισε τους το ενδιαφέρον κλείνοντας την επεξήγηση σου με μια ερώτηση.

Πάρε το ρόλο ενός εκπαιδευτικού σχεδιαστή. Δημιούργησε μια ρουμπρίκα αξιολόγησης από το 1-5, για μαθητές [ηλικία] ετών. Διδάσκω [μάθημα] και θέλω η ρουμπρίκα να εστιάσει στο μάθημα [μαθησιακή ενότητα]. Το μάθημα περιλαμβάνει [στοιχείο 1, στοιχείο 2, κλπ.). Η ρουμπρίκα θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία του μαθήματος καθώς και ό,τι άλλο θεωρείς αναγκαίο. Βάλε την απάντηση σου σε πίνακα.

 

Παράδειγμα

Πάρε το ρόλο ενός εκπαιδευτικού σχεδιαστή. Δημιούργησε μια ρουμπρίκα αξιολόγησης από το 1-5, για μαθητές 12 ετών. Διδάσκω Βιολογία και θέλω η ρουμπρίκα να εστιάσει στο μάθημα της Φωτοσύνθεσης. Το μάθημα περιλαμβάνει τεστ τελικής αξιολόγησης και την δημιουργία παρουσίασης από τους μαθητές. Η ρουμπρίκα θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που σου ανέφερα καθώς και ό,τι άλλο θεωρείς αναγκαίο. Βάλε την απάντηση σου σε πίνακα.

Πάρε το ρόλο ενός δασκάλου. Διδάσκω μαθητές [ηλικίας] ετών το μάθημα [μάθημα]. Θα σου δώσω την εργασία ενός μαθητή. Με βάση την εργασία, εντόπισε μου τα [είδη] λάθη που έκανε, βάλε τα σε ένα πίνακα και πες μου τι συμβουλές πρέπει να δώσω στον μαθητή έτσι ώστε να βελτιωθεί. 

Η εργασία είναι αυτή: "[εργασία]”.

 

Παράδειγμα:

Πάρε το ρόλο ενός δασκάλου. Διδάσκω μαθητές b2 επιπέδου το μάθημα των Αγγλικών. Θα σου δώσω την εργασία ενός μαθητή. Με βάση την εργασία, εντόπισε μου τα γραμματικά, τα συντακτικά λάθη και τα νοηματικά λάθη που έκανε, βάλε τα σε ένα πίνακα και πες μου τι συμβουλές πρέπει να δώσω στον μαθητή έτσι ώστε να βελτιωθεί. Η εργασία είναι αυτή:

Title: The Great Adventure of Peter and Sarah Introduction:

Once upon a time, Peter and Sarah decided to go on an exciting journey around the world. They packed their bags and set off on their adventure, full of excitement and anticipation.

Chapter One: The Departure Peter and Sarah boarded the plane and waved goodbye to their families. They were thrilled to begin their journey, but little did they know the challenges that lay ahead.

Chapter Two: Lost in Translation Arriving in a foreign country, Peter and Sarah encountered difficulties understanding the local language. They tried to ask for directions, but their words seemed to get lost in translation.

Chapter Three: The Mysterious Forest Venturing into a dense forest, Peter and Sarah soon realized they were lost. They wandered aimlessly, hoping to find their way out, but the dense foliage made it impossible to see the path ahead.

Chapter Four: A Close Encounter Suddenly, they heard strange noises coming from the bushes. Their hearts raced as they imagined what could be lurking in the shadows. Was it a wild animal, or perhaps something even more sinister?

Chapter Five: Finding Hope Just when they thought all hope was lost, Peter and Sarah stumbled upon a clearing in the forest. In the distance, they spotted a flicker of light, signaling the presence of civilization. With renewed determination, they pressed on towards the light.

Conclusion: Despite the challenges they faced, Peter and Sarah emerged from their adventure stronger and more resilient than ever. They learned the importance of perseverance and the value of friendship. As they returned home, they knew that they would cherish the memories of their great adventure forever.

 

Γράψε ένα email προς [δώσε πληροφορίες για τον παραλήπτη] που [γράψε επιγραμματικά τις βασικές πληροφορίες που θέλεις να αναφέρονται]. Το email δεν πρέπει να υπερβαίνει τις [αριθμός] λέξεις. Ο τόνος σου να είναι ευγενικός αλλά μετρημένος.

 

Παράδειγμα

Γράψε ένα email για τους γονείς των μαθητών του Δ τάξης του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σύρου που να τους προσκαλεί στην εκδήλωση για την παρουσίαση των Ομίλων Καινοτομίας την 20/05 στις 19:00. Ανέφερε πως θα γίνει παζάρι δώρου για φιλανθρωπική εκδήλωση της οποίας τα έσοδα θα δοθούν στο ίδρυμα Στέλιος Νιάρχος. Το email δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 150 λέξεις. Ο τόνος σου να είναι ευγενικός αλλά μετρημένος.

Προτροπές με αλληλουχία των απαντήσεων, (mega prompts)

Πάρε το ρόλο ενός εκπαιδευτικού σχεδιαστή. Σχεδιάζω ένα μάθημα [μάθημα] για [συγκεκριμένη μαθησιακή ενότητα) για μαθητές [ηλικία] ετών. Θέλω να δημιουργήσεις μια λίστα από [αριθμός] ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι στόχοι του μαθήματος είναι [Μαθησιακός Στόχος 1], [Μαθησιακός Στόχος 2]. Μην παράγεις ακόμα τις ερωτήσεις. Απάντησε "ΟΚ", τίποτα άλλο.

 

Παράδειγμα


Πάρε το ρόλο ενός εκπαιδευτικού σχεδιαστή. Σχεδιάζω ένα μάθημα Μηχανική για την αρχή διατήρησης της ενέργειας σε μαθητές 12 ετών. Θέλω να δημιουργήσεις μια λίστα από 5 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι στόχοι του μαθήματος είναι η κατανόηση τι ειναι η αρχή διατήρηση της ενέργειας και χρήση ενός απλού και κατανοητού τύπου για υπολογισμού της τιμής της. Μην παράγεις ακόμα τις ερωτήσεις. Απάντησε "ΟΚ", τίποτα άλλο.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- 

Τώρα θα σου δώσω οδηγίες για τις ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι εναρμονισμένες με τους Μαθησιακούς στόχους και να επικεντρώνονται στην εφαρμογή δεξιοτήτων και όχι στην απομνημόνευση γνώσεων. Απάντησε "ΟΚ", τίποτα άλλο.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- 

Η εκφώνηση της ερώτησης πρέπει να είναι μικρότερη από 40 λέξεις, και πρέπει να υπάρχουν 3 επιλογές για τους μαθητές: η σωστή και τρεις εσφαλμένες. Οι εσφαλμένες επιλογές πρέπει να επικεντρώνονται στα πιο συνήθη λάθη των μαθητών σχετικά με αυτήν την ερώτηση. Οι επιλογές πρέπει να είναι περίπου του ίδιου μεγέθους, λιγότερο από 30 λέξεις καθεμία, και πρέπει να αποφεύγονται οι αρνητικές λέξεις. Αρνητικές λέξεις μπορεί να είναι: "όχι", "καθόλου", "αλλά", "χωρίς", "δεν". Δημιούργησε τις ερωτήσεις.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- 
Δώσε μου την ανατροφοδότηση σε όλες τις ερωτήσεις που δημιούργησες. Η ανατροφοδότηση πρέπει να εξηγεί γιατί αυτή η επιλογή είναι εσφαλμένη ή σωστή. Η εσφαλμένη ανατροφοδότηση δεν πρέπει να αποκαλύπτει ποια είναι η σωστή απάντηση. Κάθε επιλογή πρέπει να είναι ανάμεσα σε 40-80 λέξεις. Παρουσίασε τα πάντα (Αριθμός ερώτησης, Ερώτηση, Επιλογές, Ανατροφοδότηση) χρησιμοποιώντας τη μορφή markdown.

https://www.youtube.com/watch?v=fH7N9YRxMYc

 

Rewriting tool

 

Ο παππούς είχε γεράσει πολύ. Τα πόδια του δεν τον πήγαιναν, τα μάτια του δεν έβλεπαν, τ’ αυτιά του δεν άκουγαν. Δόντια δεν είχε. Κι όταν έτρωγε, του χυνόταν το φαγητό. O γιος του και η νύφη του δεν τον έβαζαν πια μαζί τους στο τραπέζι, αλλά του ’διναν να φάει πάνω στη μεγάλη χτιστή χωριάτικη θερμάστρα όπου πλάγιαζε.

Κάποτε που του βάλανε να φάει στο πήλινο πιάτο, του ξέφυγε από τα χέρια, έπεσε κι έσπασε. Η νύφη του άρχισε τότε να τον μαλώνει πως όλα τα χαλάει στο σπίτι και σπάει τα πιάτα. Τέλος του είπε πως αποδώ και πέρα θα του 'διναν να τρώει στην ξύλινη γαβάθα. O παππούς αναστέναξε μόνο και δεν είπε τίποτα.

Μια μέρα ο γιος και η νύφη του παρακολουθούσαν που δικός τους γιος, μαστόρευε κάτι σκαλίζοντας ένα μικρό κούτσουρο. O πατέρας λοιπόν τον ρώτησε τι φτιάχνει. Ο εγγονός απάντησε ότι φτιάχνει μια μεγάλη γαβάθα, μέσα στην οποία θα έβαζε το φαγητό τους, όταν γεράσουν αυτός και η γυναίκα του.

O άντρας κι η γυναίκα του κοιτάχτηκαν και δάκρυσαν. Νιώσανε ντροπή που είχαν προσβάλει τον παππού. Κι από τότε τον βάλανε να τρώει μαζί τους στο τραπέζι και τον πρόσεχαν όπως πρέπει.

 

Αυτή την ιστορία την διηγείται κάποιος τρίτος παρατηρητής. Άλλαξέ την ώστε στη θέση του παρατηρητή να είναι ο παππούς και να διηγείται ο ίδιος την ιστορία για τον εαυτό του σε πρώτο πρόσωπο

 

The grandfather had aged significantly. His legs couldn't carry him, his eyes couldn't see, his ears couldn't hear. He had no teeth. And when he ate, the food would spill. His son and daughter-in-law no longer sat him with them at the table, but they gave him food to eat on the big traditional village stove where he lay.

Once, when they served him food on a clay plate, it slipped from his hands, fell, and broke. His daughter-in-law then started scolding him, saying he ruined everything at home and broke the plates. Finally, she told him that from then on they would feed him in a wooden trough. The grandfather only sighed and said nothing.

One day, the man and his wife watched as their son carved something out of a small piece of wood. The father then asked him what he was  making. And his son replied he was making a big trough, in which he would feed them when they grow old.

The man and his wife looked at each other and cried. They felt ashamed for mistreating the grandfather. From that day on, they made him eat with them at the table and took care of him properly.

 

This story is told by a third party observer. Change it so that the grandfather is the observer and tells the story about himself in the first person